16
Jun
10

De enveloppen van Luminus

Mijn eigen hoekige zinnen en gedachtenkronkels ten spijt, ben ik een behoorlijke taalnazi. Ik zou letterlijk kunnen moorden telkens ik ergens “men gsm” of “u e-mailadres” zie staan en mijn darmen beginnen een korte maar pijnlijke spasmendans elke keer ik in een tekst “de idee” zie staan wanneer “het idee” bedoeld wordt.

Recentste bron van lichamelijk ongenoegen is, naast de curryschotel van gisteren, de radioreclame van Luminus. Daarin heeft de warme stem het over de bekende androgyne variant op de smurfen, die enveloppen brengt “gevuld tot 200 euro”.

Dat kan juist zijn, daar niet van. Toch als het gaat over enveloppen met een zichtbare maataanduiding, die gevuld zijn tot precies aan het streepje waar ‘200 euro’ bij staat. Waarmee ze gevuld zijn, weet niemand.

Ik vermoed echter dat Luminus bedoelt dat er in die enveloppen geld zit, met een maximum van 200 euro. In dat geval zijn het enveloppen “gevuld met tot 200 euro”. Toegegeven, dat bekt voor geen meter. Maar ik krijg er tenminste geen darmspasmen van.


0 Responses to “De enveloppen van Luminus”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juni 2010
M D W D V Z Z
« Apr   Jul »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

