24
Feb
10

Raz*War

Via Golb ontdekte ik Raz*War, een scheerproductenfabrikant die je gratis een startpakket opstuurt als je de verzendkosten wil betalen. Omdat ik een cheap ass ben en na tien jaar wel eens iets anders wilde proberen dan mijn trouwe Gillette Mach 3, had ik geen extra argumenten nodig.

Bestellen ging erg vlot. Gegevens invullen, eens hartelijk lachen met de € 1,77 verzendkosten voor twee pakketten, op Order drukken, twee dagen wachten en ta-dah: scheermesjes in de bus.

Een startpakket bevat een handvat en een mesje, netjes opgeborgen in een hip stoffen zakje. Het eerste wat me bij het uitpakken opviel, was het contrast tussen het handvat en het mesje.

Het koele, stalen handvat ziet er behoorlijk hip uit en voelt ook stevig aan, terwijl het mesje zelf meer weg heeft van die wegwerpscheermesjes waar je je huid mee openhaalt.

Ik begon dan ook met veel angst aan de eerste scheerbeurt, maar die viel verrassend goed mee. Hoewel het scheren zelf af en toe wat ruw aanvoelde was het eindresultaat zelfs gladder dan wat ik met mijn Mach 3 presteer. Ik had tijdens het proces ook opvallend minder bloed verloren dan gewoonlijk.

Raz*War heeft trouwens een opmerkelijke verkoopstactiek: je kan bij hen een scheerabonnement nemen, waarbij je drie keer per jaar tien mesjes opgestuurd krijgt. Zo hoef je zelf niet naar de winkel en het is bovendien een pak goedkoper dan de leading brands.

Een surfrondje op de website van het bedrijf leerde me dat ze ook een aantal producten hebben voor de gevoelige huid. Tijdens mijn tienjarige lidmaatschap van de scheerclub ben ik nog nooit een balsem of after shave tegengekomen die ondanks de beloftes niet brandt of irriteert. Als Raz*War die klus klaart en zijn mesjes even robuust maakt als zijn handvaten, stuur ik mijn Mach 3 misschien met pensioen.


1 Response to “Raz*War”


  1. maandag 12 april 2010 om 16:49

    Hello,

    Dank u voor dit artikel.
    We zijn blij dat u tevreden bent.

    Viva la revolucion!


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

februari 2010
M D W D V Z Z
« Jan   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

