14
Jan
10

De lul die niet van ritsen hield

Een lange weg met twee rijstroken.
Een file van om en bij de kilometer.
Een volledige lege linkerrijstrook tot aan een wegversmalling.
Ik wil het goede voorbeeld geven door de linkerrijstrook te benutten en aan het einde te ritsen.
En dan: een lul.

Een lul die blijkbaar de breedte van zijn wagen en de weg niet goed kan inschatten, want ik ben hem op een onbewaakt moment toch voorbij gereden. In mijn achteruitkijkspiegel zag ik dat hij de volgende ritser dan maar probeerde tegen te houden.

En die asociale types verschieten dan dat sommige mensen agressief worden in het verkeer.

Voor de mensen die het asociaal vinden dat ik een hele file wil voorbijsteken zeg ik: benut beide rijstroken en de file wordt half zo lang. Voor de mensen in de file haalt het uiteindelijk niet zo heel veel uit, maar wel voor de mensen die halverwege bijvoorbeeld een straat willen indraaien of mensen die op een rond punt vast staan omdat de file er overheen loopt.

Nog niet overtuigd? Lees dan dit http://www.wegcode.be/wet.php?wet=106, dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen en zeker dit http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G142I4QEI. Begin dan maar te wenen.

PS: ik rij niet met een BMW, Mercedes of Audi, maar met een kleine, oude bak. Ik gebruik mijn richtingaanwijzers altijd, ook wanneer ik uit de file glip om te gaan ritsen. Tijdens het voorbijsteken van de file heb ik niet harder gereden dan 40 km/u.


0 Responses to “De lul die niet van ritsen hield”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2010
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

