11
Jan
10

Voetrijden en veldbal: echte sporten

Als basketballiefhebber was ik aangenaam verrast toen ik afgelopen weekend geheel toevallig ontdekte dat de wedstrijd Leuven-Luik live zou worden uitgezonden op Canvas. Niet op Canvas+, het enkel voor de digitale kijker bereikbare verdomhoekje van de openbare omroep, maar op de echte Zender Voor De Meerwaardezoeker.

Meer zelfs: moest je tijdens de wedstrijd dringend gaan kakken, dan kon je met je draagbare computer op de pot verder kijken dankzij een live stream op Sporza.be. Niet dat dat in mijn geval van toepassing was, maar het had gekund.

De match zelf was fantastisch, beide ploegen namen afwisselend het voortouw en er kwamen zelfs twee verlengingen aan te pas, elk op de buzzer afgedwongen. Het was geleden van 1974 dat ik nog zo’n spannende basketmatch op tv had gezien, wellicht omdat het ook zolang geleden is dat de openbare omroep nog eens een wedstrijd had uitgezonden.

Na de match surfte ik naar Sporza.be, omdat ik mijn sportwedstrijden graag herbeleef aan de hand van een goed geschreven samenvatting. Op de homepage van Sporza echter geen letter over het Belgische basketbal. Ergens onderaan een kop over de NBA, maar verder vooral verhalen over voetballers die opnieuw moeten leren wandelen en het elfendertigste interview met Romelo Lukaku die de journalisten nog maar eens moet vertellen dat het nog te vroeg is voor een Gouden Schoen.

In de menubalk dan maar op Zaal geklikt, het bedje waarin ook volleybal en handbal ziek zijn. Onder twee artikels over de Amerikaanse competitie las ik dat Oostende in Charleroi was gaan winnen, iets wat een dag voordien was gebeurd.

Het eerste artikel dat ik over Leuven-Luik tegenkwam had ik de dag voordien al gelezen. Logisch ook, want het was een vooruitblik op de wedstrijd. Beetje domme lectuur na de match, tenzij voor fans van Back To The Future en bloggers die graag experts terecht wijzen wanneer hun voorspellingen fout bleken te zijn.

Dan maar op het verslag van Charleroi-Oostende geklikt, maar ook daar geen uitslag, statistieken of link naar een verslag van Leuven-Luik. Uiteindelijk viel mijn oog in de zijbalk op de link naar Belgische 1e klasse en ja hoor: op de volgende pagina stond de uitslag.

Een verslag? Nee. Scores per quarter? Njet. Scores per team of speler? Nope. Enkel de score, zo droog als een non in de woestijn. Maar dan op de homepage van Sporza wel een hoop artikels die zich afvragen of de supporter die Niels Albert tegen de grond sleurde een supporter van Nys dan wel van Albert zelf was.

Het bleek een fan van Luik (de voetbalploeg).


0 Responses to “Voetrijden en veldbal: echte sporten”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2010
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

