04
Mei
09

die Wahl

De stemtest van de VRT levert het onomstotelijke bewijs: Dick Richie is een rechtse zak.

Doe De Stemtest

Het is echter maar een halve waarheid: ik ben namelijk zo neutraal als Zwitserland als het op politiek aankomt. Of beter: ik laat me niet de oogkleppen van een politieke partij opzetten. Als ik over een onderwerp een mening heb, dan hou ik nooit een partijprogramma of ideologische strekking in het achterhoofd. Ik ga af op een combinatie van buikgevoel en al dan niet doordachte, persoonlijke argumenten om een standpunt te kiezen.

Dat heeft als gevolg dat ik in de ene discussie voor rechtse zak word uitgescholden en in de andere voor vuile linkse. Ik kan kortom geen kleur bekennen omdat ik er geen heb en ook nooit één zal hebben. Het is één van de redenen waarom ik bij de verkiezingen enkel een stem zal uitbrengen als ik daar écht een goeie reden voor heb.

Hoewel politieke partijen uiteraard nodig zijn om aan politiek te doen, vind ik de gedachte dat iedereen in een bepaalde familie past belachelijk. In mijn ogen stopt iedereen die lid wordt van een politieke partij zichzelf in een cel. Hij omringt zich met muren die zijn gedachtengoed afbakenen. Tot hier mag je denken en niet verder, want anders stroken je opvattingen niet meer met die van de Partij.

Ze doen maar, maar aan mij is het niet besteed. En mensen die hun stemkeuze laten afhangen van ongenuanceerde en oppervlakkige tests als die van de VRT, moeten ze ophangen. LDD en Vlaams Belang moeten alvast niet op mijn steun rekenen.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Johnny Carson
    "Mail your packages early so the post office can lose them in time for Christmas."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

mei 2009
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

