01
Apr
09

Seddit

Zeggen dat ik geen web 2.0-mens ben, is een understatement van jewelste. Twitter, Tumblr, Yammer, … De toegevoegde waarde van al die zogenaamde social apps ontgaat me compleet. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, want onlangs heb ik eindelijk een dienst ontdekt die me wel kan bekoren: Seddit. SedditToegegeven, het is eigenlijk gewoon een plug-in voor Windows Live Messenger, maar omdat ze die typische achterhaalde logostijl gebruiken, kleef ik er een web 2.0-sticker op (haha! Stickr!).

Als je zo populair bent als ik, is het soms moeilijk te onthouden wie je allemaal al hebt verteld over je recentste avontuur. Seddit voorkomt dat je op Messenger een contactpersoon twee keer lastig valt met hetzelfde verhaal. Het analyseert je boodschappen terwijl je ze typt en gaat in je chatlogs met dezelfde contactpersoon op zoek naar de sleutelwoorden. Denkt Seddit dat je een verhaal al eens verteld hebt, dan krijg je een melding.

Dat gaat verrassend vlot. Hoewel ik een ongeëvenaard snelle typist ben, kwam de melding meestal vóór ik op Enter gedrukt had. Seddit geeft je dan een link naar het txt-bestand waar de oude conversatie in staat, zodat je zelf kan nakijken of je het verhaal inderdaad al tegen de mens in kwestie hebt verteld. Soms een beetje omslachtig, maar volgens de site zou er in komende versies een preview gegeven kunnen worden van de chatlog, zodat je die niet zelf meer moet openen.

Her grootste nadeel van Seddit is dat je je Messengergesprekken moet bewaren op je computer, iets waar ik privacygewijs niet echt voor te vinden ben. Die van ons leest immers mee. Maar fuckit, het zal me leren wat voorzichtiger te zijn als ik mijn vrienden onderhoud over mijn ongemeen boeiende leven vol sex, drugs ’n rock&roll.

seddit

Download Seddit hier


0 Responses to “Seddit”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

april 2009
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

