19
Dec
08

Na-Yves

Het is geen geheim dat beloftes van politici in verkiezingstijd evenveel waard zijn als het geheugen van een dronkelap. Mensen die stemmen op iemand die in volle verkiezingstijd belooft dat hij B-H-V zal splitsen (nooit begrepen waarom dat zo’n prioriteit moet zijn trouwens), de begroting in evenwicht zal brengen en zal zorgen voor ‘goed bestuur’ whateverthefuckthatmeans vind ik daarom erg naïef.

Maar het waren er zo’n 800.000 waren en dus zitten we er mee. The people have spoken enzo, al zou the people beter wat meer zijn grote bakkes houden. Niet dat ik het recht heb om te protesteren, want ik vond indertijd dat niemand mijn stem verdiende en ik heb ze dan ook netjes bijgehouden. Daarover had ik toen vaak verhitte discussies met mensen die vonden dat ik de democratie onrecht aandeed.

Dankzij de crisis en het gepruts van de politiek denk ik tegenwoordig graag dat ik gelijk had. Er zijn nog altijd wel mensen die me scheef bekijken, maar de vraag “op wie had ik dan moeten stemmen?” blijft steeds vaker onbeantwoord. De meerderheid maakt er immers een zootje van en oppositie doet volstrekt niets buiten zich verkneukelen in de ondergang van de meerderheid. Die incompetentie en regelrechte onwil om ons land weer op de rails te krijgen drijft zelfs intelligente en bewust geëngageerde stemmers tot wanhoop, zoals Saskaya een tijdje geleden al beschreef.

Toen gisteren het gerucht ging dat Yves Leterme misschien zou opstappen, keek ik nieuwsgierig toe. Door ontslag te nemen zou hij namelijk de enige politicus zijn die tenminste iéts onderneemt. “Save the world, kill yourself”, zoiets. Niet dus.

Het is hoog tijd voor een huisvader-dictator die het onwetende volk werk en eten geeft, zodat het alleen maar moet zorgen dat het zichzelf niet onderschijt. Want zolang de democratie as we know it blijft bestaan zal het volk krijgen wat het verdient. Ook na Yves.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

december 2008
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

