24
Nov
08

Quantum Of Ripoff

“straks james bond?”Olga Kurylenko
Het sms’je was kort, maar duidelijk. Tenzij het in code was, maar daar ging ik voor de gemakkelijkheid niet van uit. Het leven is zo al ingewikkeld genoeg.

Er was mij onlangs een aantal gratis tickets voor Utopolis te beurt gevallen en dus antwoordde ik meteen bevestigend, eraan toevoegend dat ik zelfs chauffeur van dienst wilde zijn. Er werd niet meer over en weer gesms’t en naar goede gewoonte stonden mijn vrienden vijf minuten na het verstrijken van mijn geduld aan mijn deur. We kropen samen in mijn autootje en scheurden naar de bioscoop aan een snelheid die onze moeders ten stelligste zouden afkeuren.

Het bleek verrassend druk aan het filmtheater, zowel de bovengrondse als de ondergrondse parking stonden volledig vol. Een aantal jeeps van dure merken die geen idee hebben hoe een jeep er hoort uit te zien hadden alle goede plekjes om dubbel te parkeren ingenomen, tot de gehandicaptenplaatsen toe. Gelukkig had een bezoeker van de vorige filmronde na vijf minuten zijn half dichtgevroren mobiel aan de praat gekregen en namen we zijn plaats in op de parking.

Welopgevoed en schrielgebouwd als ik ben, liet ik mijn breedgeschouderde vrienden voorgaan aan de kassa, waarna ik triomfantelijk mijn gratis ticket op de toonbank legde, vergezeld van de woorden “Quantum of Solace, alstublieft”. Ik laat liever niets aan het toeval over.

“Ah sorry, maar dat zal niet gaan.” De jonge deerne achter de kassa keek mij met droeve ogen aan.
“Hoezo?”, vroeg ik vriendelijk maar verward.
“Wij mogen tijdens de eerste twee weken geen gratis tickets aannemen voor James Bond. Dat bevel komt echt van heel hoog en ik kan er niks aan doen, sorry.”

Ik zag dat het het arme kind echt speet, dus ik ging niet moeilijk doen. Ik telde een briefje van 50 euro van de rol in mijn achterzak en overhandigde het haar met een knipoog. “Ik zal hen wel eens bellen dan.”
“Ja, dan zal u toch naar Amerika moeten bellen hoor.”

Toch vreemd hoe uiterlijke schoonheid in een oogwenk teniet gedaan kan worden door één domme opmerking. Ik nam mijn ticket, liet het wisselgeld voor wat het was en struikelde over mijn veters. Die Quantum Of Solace kon maar beter een verdomd goeie film zijn.


5 Responses to “Quantum Of Ripoff”


  1. maandag 24 november 2008 om 11:56

    een cliffhanger ofwa?

    hoe was ie?

  2. 2 Mr Berre Berre
    maandag 24 november 2008 om 12:42

    Gebeurt wel vaker bij topfilms.

    Goed om weten is dat filmzalen weinig verdienen aan een nieuwe film, het grootste deel avn de opbrengst gaat naar de firma die de film uitbrengt. Pas na enkele weken wordt hun aandeel in de opbrengst kleiner en dat van de bioscoop-uitbater groter.

  3. maandag 24 november 2008 om 13:52

    @ Andhi: best oké, maar de vorige was wel beter. Quantum Of Solace gaat eigenlijk bijna nergens over, heeft geen diepgang en springt bijna letterlijk van de hak op de tak. Amusing, but that’s all there is to it. Een beetje een goeie zaterdagfilm voor op tv, het hoofdpersonage had evengoed Jos Segers kunnen heten. Twee fantastische Bond-girls wel, zeker de moeite om op groot scherm te zien🙂

    @ Mr Berre Berre: het blijft wel kak, want verdienen doen ze er toch op. Zeker met de huidige prijzen. De firma die de film uitbrengt verdient bovendien niets op de astronomische bedragen die we neertellen voor nacho’s. Ik vind het dus dikke zever.

  4. donderdag 27 november 2008 om 20:16

    Pssst! Vertel het niet verder, maar als je aan de onbemande kassa’s (de betaalautomaten) met je gratis tickets betaalt, is er geen haan die ernaar kraait. Been there, tried that. It worked😉

  5. vrijdag 28 november 2008 om 10:03

    Serieus? Ik wist niet eens dat dat kon🙂 Bedankt voor de tip!


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

november 2008
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

