23
Sep
08

Details

De laatste jaren  ben ik steeds gevoeliger geworden voor foutjes in films en televisieseries. Vroeger bezocht ik regelmatig Movie Mistakes als ik een film pas had gezien of ging herbekijken, tegenwoordig vallen die kleinigheden mij zelf op. Het kapsel van een personage dat verandert als er een camerawisseling komt, een pen die in het ene shot wordt neergelegd en in het volgende opnieuw, … typische dingetjes die je op het moment van filmen allemaal onmogelijk in de gaten kan houden en dikwijls in de montage niet kan oplossen.

Onlangs gebeurde het nog tijdens een aflevering van Friends waarin Chandler met zijn bakkes vol scheerschuim staat. De camera wisselt tussen hem en Ross, met wie hij een discussie heeft en in letterlijk elk wisselshot verschilt zowel de hoeveelheid scheerschuim als het, euh, insmeerpatroon. Op zo’n moment stoor ik mij daar aan en vraag ik mij af of het aan mij ligt.

Dit weekend had ik het opnieuw voor, toen ik in de bioscoop naar Los ging kijken. Best een aangename film, met af en toe het onvermijdbare Dubbele Neerlegging Van De Bic-syndroom, maar niets wat me echt stoorde. Buiten één beeld (SPOILER ALERT!), namelijk dat van een dode Jaak Van Assche. Zijn gezicht komt amper een seconde in beeld, maar net dàn zie je zijn halsslagader pulseren, een recht wat nog steeds aan de levenden voorbehouden is. Ik vind dat vervelend.

Maar die Sana Mouziane mag er wel zijn.


1 Response to “Details”


  1. 1 chelone
    dinsdag 30 september 2008 om 22:10

    Het ligt zeker niet aan jou, alsof wij achterlijk zijn! Ik vind ze eerder amusant, die bloopers!


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

september 2008
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

