29
Aug
08

Metallicaca

Voor ik het vergeet: hoe hard zuigt die nieuwe single van Metallica wel niet? Toegegeven, de titel van deze post is een beetje belachelijk, maar wat mij betreft is hij van het zelfde niveau als The Day That Never Comes. Van de saaie, zelfs simpele tokkel in het eerste deel van het nummer over de standaardakkoorden in het refrein tot aan het ongeïnspireerde instrumentale slotstuk, ik kan er echt niets goeds over zeggen.

Lars Ulrich drumt weer op zijn saaist en James Hetfield klinkt zowaar als de zanger van een emo-poppunkgroepje (waar ik overigens niets tegen heb, maar het is nogal on-Metallica). Nee, als The Day That Never Comes een representatief voorsmaakje is van Death Magnetic, dan zal de uitspraak “St. Anger was eigenlijk toch nog zo slecht niet” binnenkort niet van de lucht zijn…

Just to be on the safe side: ik ben geen Metallica-hater, maar evenmin een fan of een kenner. Ik ben gewoon een muziekliefhebber die vindt dat de nieuwe single pijnlijk slecht is voor een groep met de status en het verleden van Metallica.


0 Responses to “Metallicaca”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

augustus 2008
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

