15
Jul
08

Liefde is … een weduwnaarsbaard

Een weduwnaarsbaard is het soort creatieve gezichtsbegroeiing dat mannen kunnen dragen als ze een tijdje verwijderd zijn van hun geliefde. Dat is immers de uitgelezen periode voor dergelijke experimenten: er is niemand die klaagt over het schuurpapiergehalte van je gezicht en omdat je toch al van straat bent, moet je je niets aantrekken van hoe het er uitziet.

Het concept zal ongetwijfeld al lang bestaan, maar tot mijn grote verbazing wordt de term zelf op dit moment welgeteld nul keer gebruikt op het internet (althans volgens Big Brother). Zelf kwam ik er gisterennamiddag op, toen ik in een dronken bui begon aan een te lang uitgestelde scheerbeurt. Mijn wederhelft is namelijk al een weekje het land uit en als rechtstreeks gevolg daalt persoonlijke hygiëne een rang of drie op het prioriteitenlijstje.

Toen ik in de spiegel keek, besefte ik dat ik geen zin had om te beginnen aan de regenwoudsgewijze ontbossing van mijn gezicht. De snor moest er vanzelfsprekend af en omdat ik nu eenmaal creatief van aard ben en gezopen had, haalde ik hier en daar nog een strook haar weg. Het resultaat was iets wat me ongetwijfeld mijn relatie zou kosten, maar dat is net het mooie van een weduwnaarsbaard: mijn significant other zal hem nooit te zien krijgen.

En mocht dat per ongeluk toch gebeuren, dan zeg ik gewoon dat het scharminkel diende om alle mooie vrouwen op een afstand te houden tijdens haar afwezigheid.

Slightly related en MSN-gewijs via Andhi: The Quest For Every Beard Type. Mijn favoriet is El Insecto.


0 Responses to “Liefde is … een weduwnaarsbaard”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juli 2008
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

