08
Jul
08

Euweunteubweukfweu

Ik heb hem een paar keer het voordeel van de twijfel gegeven (hoewel er van twijfel in mijn hoofd eigenlijk zelfs geen sprake was), maar toen ik vanochtend bovenop mijn ontbijt ook nog eens I Want To Break Free van Queen in de versie van Arno moest verteren, wist ik het wel zeker: dat nummer is zowat de allerslechtste cover van het afgelopen decennium. En ja, ik ben op de hoogte van fenomenen als Kate Ryan.

De banale muziek, tot daar aan toe, maar de zang is echt hemeltergend slecht. Het is net of iemand in het holst van de nacht het politiebureau van Oostende is binnengestapt, de deur van de cel waar Arno zijn roes lag uit te slapen bruusk heeft opengegooid en hem al waterboardend een microfoon onder de neus heeft geduwd. Om van zijn schabouwelijke Engels nog maar te zwijgen.

Ook het vrouwenkoor klinkt vreselijk. Het zal allemaal wel toonvast zijn, maar lélijk! Geen idéé wat iemand allemaal moet drinken om zo’n dingen te bedenken. Mocht Freddie Mercury nog leven, hij draaide zich om in zijn graf.


2 Responses to “Euweunteubweukfweu”


  1. dinsdag 8 juli 2008 om 15:46

    Dacht vanmorgen identiek hetzelfde. Al past die laatste nieuwe van Janez Detd (of hoe schrijft men dat?) ook wel in het lijstje van meest overbodige covers ooit.

  2. dinsdag 8 juli 2008 om 15:58

    Overbodig wel, maar echt slecht vind ik hem niet. Al kan dat ook liggen aan mijn voorliefde voor poppunk en gitaarcovers van dwaze liedjes🙂 Hij veroorzaakt alleszins niet het fysieke ongemak dat Arno’s plaatje wel teweegbrengt. Zo’n dingen zouden strafbaar moeten zijn.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juli 2008
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

