07
Jul
08

iTunes (bis)

Ik gebruik nu al meer dan een maand iTunes. De eerste paar dagen kon de als een soa aan de iPod verbonden muziekbeheerder mijn aanvankelijk scepticisme nog wat doen milderen, maar de laatste tijd begin ik mij meer en meer te ergeren aan de gebreken van het programma.

Eigenwijs en dom
Een tijdje geleden had ik het nog over het fout hertaggen zonder ook maar enige waarschuwing, en nu is het de beurt aan de zogezegd “slimme” shuffle. In het voorkeurenvenster van iTunes kan je op een schuifbalk aangeven hoe groot de kans moet zijn dat nummers van dezelfde artiest of hetzelfde album na elkaar afgespeeld worden als je de nummers in willekeurige volgorde afspeelt.

Omdat ik van afwisseling hou, heb ik het wijzertje zo dicht bij “onwaarschijnlijk” gesleept dat het gênant wordt. Toch gebeurt het meer dan regelmatig dat ik op 15 nummers vijf keer of meer een liedje van dezelfde groep voor mijn kiezen krijgen. Ik heb zelfs al eens hetzelfde nummer twee keer gehoord binnen het halfuur.

En nee, dat nummer staat niet dubbel in mijn collectie (dat kan je makkelijk controleren in iTunes). En toegegeven, ik heb niet mijn hele collectie in iTunes staan, maar een mens zou denken dat er wel genoeg keuze te rapen valt in iets meer dan 40 GB aan muziek of een slordige 8400 nummers.

Same shit, different hour
Nog erger werd het toen ik vandaag eindelijk mijn vermoeden bevestigd zag: iTunes speelt soms dezelfde reeks nummers na elkaar af, zonder dat de hele bibliotheek doorlopen is! Ik was vanmorgen in een kritische bui en dus sloeg ik heel wat nummers over die iTunes wilde afspelen.

Een uurtje of twee later hoorde ik opnieuw het eerste nummer dat ik vanmorgen had doorgespoeld, waarna ik exact dezelfde nummers voorgesteld kreeg als twee uur eerder… En dat zonder dat ik iTunes had herstart of zelfs maar op de stop-knop geduwd had. Een druk op de stop-knop van FoxyTunes of de pauze-knop in iTunes doorbreekt de terugkerende playlist trouwens niet.

Omdat het delen van muziekbibliotheken een fijne zaak is en de meeste mensen op kantoor iTunes gebruiken (en dus niet Windows Media Player, waarmee het ook kan), mag Apples oogappel nog even blijven staan, maar op mijn privécomputer komt het er niet meer in.

CTRL+ALT+DEL
Trouwens, nu ik toch aan het kankeren ben: als ik iTunes afsluit, herstart het zichzelf na een paar seconden automatisch. Geen idee waar het aan ligt en ik krijg het alleen opgelost door via het Taakbeheer alle processen te beëindigen die iTunes, Apple of iPod in hun naam hebben.

Wat een bagger.


3 Responses to “iTunes (bis)”


  1. maandag 7 juli 2008 om 12:12

    Die laatste is quite strange. O, u heeft een partner btw: http://blog.zog.org/2008/07/lacheuh.html

  2. maandag 7 juli 2008 om 12:40

    Bedankt, kan ik ook eens op een ander gaan ranten🙂

  3. maandag 7 juli 2008 om 12:55

    After all, that’s what the internet is all about


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juli 2008
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

