16
Jun
08

iTunes

Op aanraden van een collega heb ik iTunes geïnstalleerd op de computer van het werk. Daarmee zou je niet alleen vlot naar je eigen deuntjes kunnen luisteren, maar ook de muziekbibliotheek van andere gebruikers op het netwerk raadplegen. Een testrit met een beperkt aantal nummers liep succesvol af en dus transporteerde ik afgelopen weekend een groot deel van mijn collectie naar mijn arbeids-pc.

Driewerf hoera, want nu kan ik ook op het werk naar mijn favoriete muziek luisteren en alles netjes laten registreren door last.fm. Toen ik een tijdje geleden een week ziek thuis zat, heb ik alle tags van mijn mp3’s eens opgekuist, zodat mijn last.fm-account niet meer vol foute rommel zou staan. Ik keek dan ook raar op toen ik dit nummer zag passeren in iTunes:

Het bleek gewoon om Blue Eyed Girl van The Lounge Derbies te gaan, maar blijkbaar had iTunes de tags gevuld met Japanse (of Chinese) tekens. Verder onderzoek wees uit dat er heel wat tags foutief waren aangepast, zonder dat iTunes me er ook maar één keer om had gevraagd. En dan heb ik het niet over kleine foutjes. Artiesten zoals Douglas Firs werden ineens Subterraneanoceanbear, een nummer dat Stay heet, werd Can’t You Stay True van één of ander nu-jazzensemble en ga zo maar door.

Toegegeven: de tags van bekende artiesten bleven onaangeroerd, maar als je zoveel tijd hebt gestoken om al je mp3’s van de juiste informatie te voorzien, is dit best frustrerend.

Eén advies aan Apple: don’t fucking do that.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Johnny Carson
    "Mail your packages early so the post office can lose them in time for Christmas."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juni 2008
M D W D V Z Z
« Mei   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

