29
Feb
08

Deuntjes

Vorige week heb ik nog eens een forse dosis nieuwe muziek in de woest kloppende cultuurslagader van mijn ziel gespoten. Dat leverde enkele serieuze highs op, maar spijtig genoeg ook een paar bad trips.

Scream Aim Fire, de nieuwe worp van het Welshe metalcoregezelschap Bullet For My Valentine blijkt bijvoorbeeld een behoorlijke sof. Werd ik nog behoorlijk omvergeblazen door de stormwind die hun vorige plaat (The Poison) toch wel was, dan voelden de eerste luisterbeurten van Scream Aim Fire aan als een scheet in het gezicht. Alle nummers lijken op elkaar en ontberen de punch van hun voorgangers. Vooral de zang komt ronduit zwak over, terwijl die op de vorige cd in mijn ogen net een sterk punt was. Mijn favoriete nummer van BFMV blijft Hand Of Blood, een deuntje dat zelfs nog van vóór The Poison dateert. Echt veel hoop voor de toekomst geeft het niet, maar ze mogen mij opnieuw proberen te overtuigen op Graspop.

Gelukkig was er nog de soundtrack van fijne film Juno, met de verrukkelijke Ellen Page in de hoofdrol. Nu ben ik niet meteen een soundtrackman (néén, Sweeney Todd!), maar al van bij de beginscène van Juno wist ik dat ik deze cd op zijn minst eens moest lenen van het internet. Naast enkele bekendere artiesten (The Kinks, Sonic Youth en Belle & Sebastian) staan er vooral vreemde nummertjes op van ene Kimya Dawson en haar gitaar. Enig opzoekwerk leert me dat Dawson deel uitmaakte van The Moldy Peaches, al ga ik hier niet veinzen dat ik meer van hen ken dan hun groepsnaam.

Hoogtepunt van deze soundtrack is echter All I Want Is You van Barry Louis Polisar, als ik mij niet vergis ook het openingsnummer van Juno. Elke keer als ik dit simpele, zomers deuntje hoor, ga ik automatisch op reis in mijn hoofd naar een wereld vol wuivende graanvelden en dito rokjes met blonde meisjes eronder. Als ik ooit een huis bouw, wordt het er één met een front porch en bijhorende schommelstoel.

James, mijn gitaar!


0 Responses to “Deuntjes”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

februari 2008
M D W D V Z Z
« Jan   Mrt »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

