15
Feb
08

Quote

De online kranten houden er de laatste tijd niet mee op om mij te ergeren met hun ellenlange maar inhoudsloze artikels, gecombineerd met een zelden geziene verkrachting van onze taal. Gelukkig voor de veelzijdigheid van deze blog deel ik mijn allergie met enkele medepatiënten, zodat ik het kankeren af en toe aan anderen kan overlaten.

Maar af en toe streelt de bron van mijn frustratie mijn ijdelheid. Zo herkende ik net mijn eigen schrijfsel in de kop van (en verderop in) een artikel op gva.be. Het stuk gaat over de Franse chanteuse Soko en raakt enkele belangrijke wetenschappelijke vraagstukken aan. De auteur vraagt zich bijvoorbeeld af of het niet vreemd is dat sommige mensen het nummer niet kunnen pruimen (een categorie waar uw dienaar onterecht in wordt ondergebracht) terwijl anderen er helemaal wild van worden. Vervolgens wordt uroloog (!) Bo Coolsaet gevraagd of Soko haar succes dankt aan haar sexy stem of aan haar frengelse uitspraak. De academicus denkt beide. Blij dat dat weer uitgeklaard is.

Vergeef me mijn arrogantie, maar als je dan toch ruim 3600 tekens wil verspillen aan Soko lijkt mijn uitgangspunt mij net iets interessanter. Namelijk: hoe komt het dat zo’n nummer ineens een hit wordt, terwijl het al een half jaar op de radio gedraaid wordt?

Maar goed, ik onthou vooral dat online redacteurs hier blijkbaar af en toe langskomen, waarvoor dank. Ik kan alleen maar hopen dat ze mijn bedenkingen (en die van anderen) ter harte nemen, zodat wij ons niet langer moeten afvragen hoe zij in godsnaam door de selectieproeven (en uit de instelling) zijn geraakt.


2 Responses to “Quote”


  1. 2 Lou
    vrijdag 15 februari 2008 om 16:47

    Hmja, ’t is raar. Ik herinner me dat een paar jaar geleden iets gelijkaardigs gebeurde met Maroon 5: zotgedraaid op Donna en een paar maand later plots ook op Stubru. En Regina Spektor werd wel héél laat door Radio 1 opgepikt, ze dachten dat te compenseren door haar dan maar meteen elk uur te draaien.

    De vraag blijft: is het een hit omdat het veel gedraaid wordt, of wordt het veel gedraaid omdat het een hit is?


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

februari 2008
M D W D V Z Z
« Jan   Mrt »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

