21
Jan
08

Zweer

Doorgaans moet ik kotsen van halfzachte SAM-acties die van de wereld een betere plek moeten maken. Politieke correctheid is voor mij de kloppende zweer in de aarsopening van iemand met chronische diarree. Niet elke vreemde is een vriend die je nog niet ontmoet hebt, wel integendeel. Er lopen immers behoorlijk wat ronduit onaangename mensen rond op deze planeet, met vervelende verhalen, oninteressante levens en een ondraaglijke lijfgeur.

L’enfer, c’est weldegelijk les autres. Alle beperkingen die je in het leven opgelegd krijgt, zijn in het leven geroepen omdat het gros van de mensen niet voor zichzelf kan denken. Het verdwijnen van de natuurlijke selectie is dan ook één van de meest betreurenswaardige feiten uit de geschiedenis, zelfs al had dat betekend dat ikzelf er nooit geweest zou zijn.

Enige misantropie is mij kortom niet vreemd. En toch steun ik de ‘Roze Bril’-blogweek van Menck, al was het maar omdat hij zelf bewijst dat positivisme niet noodzakelijk hand in hand moet gaan met overdreven emotioneel gezwets. Just smile while you make ‘em bleed.

Of ik zelf meedoe weet ik nog niet, maar u hebt alvast mijn zegen.


3 Responses to “Zweer”


  1. 1 Menck
    maandag 21 januari 2008 om 21:49

    ‘Just smile while you make ‘em bleed’: nagel recht op de kop voor het gelinkte schrijfsel van me.😉

  2. zondag 17 februari 2008 om 23:45

    “Politieke correctheid is voor mij de kloppende zweer in de aarsopening van iemand met chronische diarree.”

    Bij deze zin heb ik gehuild van ontroering.

  3. maandag 18 februari 2008 om 17:03

    @ eekhoornchaos: mensen doen huilen is één van mijn hoofdbetrachtigingen, dus bedankt voor je tranen.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

