18
Jan
08

Alkieleur

Iemand een idee waar de plotse hype rond I’ll Kill Her van SoKo vandaan komt? Het nummer werd een klein jaar geleden regelmatig gedraaid op StuBru, maar stierf vrij snel een stille dood. De laatste weken kan ik echter mijn radio niet meer aanzetten of het is weer van dat. De presentatoren gebaren intussen gewillig van krommenaas en prijzen het ‘nieuwe’ nummer de hemel in, waardoor de luisteraars het massaal in hun zogenaamd Heilige Lijst stemmen, terwijl het hen een jaar geleden nog Siberisch liet.

Een jaar geleden vond ik het lied op zich best te pruimen, maar ik vond het toen al niet echt bijzonder. De hese stem is nu nog steeds sexy, maar het schattige accent is intussen erectieverslappend irritant geworden en ik ben het nummer moeder dan een vrouw die pas bevallen is.

Waar is de tijd dat hypes ontstonden omdat iedereen hetzelfde nummer geweldig vond, in plaats van angstvallig af te wachten wat je goed mag/moet vinden?


4 Responses to “Alkieleur”


  1. 1 smara ratih
    zaterdag 19 januari 2008 om 17:07

    ik heb er geen idd van, maar ik had dan ook geen stubru een half jaar geleden, t was toen nog frans gezever :p

  2. zondag 20 januari 2008 om 1:07

    Feit is dat dit nummer al bijna anderhalf jaar oud is. Het werd destijds door Soko op MySpace gedropt, maar geen kat die er wakker van lag. Tot een dj het oppikte in zijn programma en het heel vaak begon te draaien. Eén dj werden er twee, twee werden er drie enzovoort… De hype op StuBru doet me wat denken aan Tokio Hotel. Ik herinner me dat nog dat er rond dat nummer een hype bestond op alweer Stubru die niet mooi meer was…

  3. maandag 21 januari 2008 om 12:28

    @ Daniel: ik vind het gewoon vreemd dat het zo lang geleden al op Stubru werd gedraaid zonder dat er een haan naar kraaide en nu ineens wel wordt opgepikt. Het zal wel symbool staan voor de wispelturigheid van de luisteraar zeker? Zie ook You Don’t Know van Milow, Samson van Regina Spektor en Hey There Delilah van Plain White T’s, allemaal nummers die pas scoorden toen ze werden heruitgebracht als single.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

