09
Jan
08

Jack’s Mannequin – Dark Blue

Mijn liefde voor muziek grenst aan het obscene en het internet is dan ook een dankbaar medium om mijn nimmer aflatende honger te stillen. Zo breng ik regelmatig een bezoekje aan het ronduit fijne last.fm, waar ik de Similar Artists-radio van een door mij gesmaakte artiest opengooi.

Deze week zijn de Motion City Soundtrack-achtigen aan de beurt, waaronder blijkbaar ook Jack’s Mannequin ressorteert. Dat is een soloproject van Andrew McMahon, de zanger van het aimabele poprockbandje Something Corporate, een bandje dat ik een jaar of vijf geleden ontdekte door Punk Rock Princess. Op een blauwe maandag sukkelden ze hier een tijdje geleden ook in de hitlijsten met het minder geslaagde If You C Jordan.

Omdat Something Corporate niet meteen meer was dan tussendoormuziek, heb ik nooit de moeite genomen om mij fatsoenlijk te verdiepen in Jack’s Mannequin. Op zijn minst één nummer is zo -tijdelijk- aan mijn aandacht ontsnapt, maar dankzij de regelmatige rotatie op last.fm waart het nu al een paar dagen rond in mijn hoofd.

Dark Blue van Jack’s Mannequin wordt gekenmerkt door het typische pianoriedeltje en al even typische stemgeluid van Andrew McMahon -die tussendoor ook nog herstelde van leukemie-, maar heeft net dat ietsje meer dan de nummers die ik tot nu toe van hem kende. Hoedanook, een fijn nummer voor eender welke woensdagnamiddag. Smakelijk.


4 Responses to “Jack’s Mannequin – Dark Blue”


  1. 1 Menck
    woensdag 9 januari 2008 om 18:49

    Luister zeker ook es naar het uiterst meezingbare ‘The Mixed Tape’, dat wat mij betreft met kop en schouders boven ‘Dark Blue’ uitsteekt. Fijne muziek.

  2. donderdag 10 januari 2008 om 13:29

    Zeer fijn nummer inderdaad, ik ben benieuwd of de cd hier ergens legaal te vinden is.

  3. 3 Menck
    donderdag 10 januari 2008 om 18:37

    Ik bestel af en toe bij bol.com, een uiterst betrouwbare online-winkel. En zie, de cd is verkrijgbaar, zij het met een aardig lange wachttijd, helaas:
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ParametricSearch-Start;sid=wumtXvzt75atB7trlfCTaRw1tZwaOJWzTi0=

  4. vrijdag 11 januari 2008 om 12:28

    Bedankt voor de tip! Bij Free Record Shop is hij blijkbaar ook verkrijgbaar, goedkoper (€15,99) én sneller leverbaar. Straks eens in hun offline winkels gaan navragen…


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

