02
Jan
08

Stok

Net (nu ja, bijna een week geleden) mijn allereerste stokje toegegooid gekregen, als de hond die ik ben. Het dode stuk woud werd me allerbevalligst toegeworpen door de genaamde Saskaya, met als flatterende reden dat ze simpelweg haar eega voor wou zijn. Haar eerlijkheid siert haar en die trend volgend moet ik bekennen dat ik liever van haar een stok in mijn richting geworpen krijg dan van de allerminst te onderschatten Andhi. Maar goed, down to business.

3 bands en/of artiesten die ik dit jaar heb leren kennen?

Moeilijk, want ik ontdek voortdurend nieuwe muziek zodat ik gemakkelijk vergeet wanneer ik deze of gene artiest voor het eerst heb leren appreciëren. Een poging:

  • Rise Against. Voor het eerst aan het werk gezien op Groezrock in April en meteen onvoorwaardelijk fan. Ruige maar melodieuze muziek met een boodschap. Ik heb al hun cd’s inmiddels gekocht en ze evolueren hoorbaar van rechttoe rechtaan hardcore punk naar “echte” muziek. Hun laatste cd is hun beste en zo moet dat zijn. Uit die plaat (The Sufferer & The Witness) presenteer ik u Behind Closed Doors . Ook de moeite: Prayer Of The Refugee en Survive.

    (officiële video mag niet embed worden, dus linkie: http://www.youtube.com/watch?v=0DJQitF9YDk)
  • Idiot Pilot. Leren kennen via de blog van Mark Hoppus, waar wel meer te ontdekken valt. Twee jonge snaken die elektronische muziek met een randje maken: wilde gitaren en scheurende stemmen worden afgewisseld met bliepjes waar zelfs de meest afgestompte alien van ontroerd zou raken. Uit hun eerste album is dit A Day In The Life Of A Pool Shark, een video die al eens op deze blog te zien was. Het nummer komt uit hun eerste cd Strange We Should Meet Here, die vorig jaar met Wolves een opvolger kreeg.
  • Tiny-Y-Son. Veelbelovende Duitse melodische hardcore die, euh, veelbelovend is. Een paar keer een podium mee gedeeld en mijn vooroordelen over Duitsers zijn dankzij hun toedoen grotendeels verdwenen. Hun eerste full length Embracing Uncertainty kwam vorig jaar uit, maar ze hebben blijkbaar alleen een officiële video voor het obligate emotionele akoestische nummertje. Dan maar een live-opname van Downfall Of A Kid’s Heart.

Verder mij wat verdiept in grote namen als Al Green, Otis Redding en Sam Cooke en gaan graven in oudere cd’s van onder andere Motion City Soundtrack. Een eervolle vermelding ook voor Fixkes (dat was toch 2007 hé?), die naast een monstersingle over mijn jeugd verbazend genoeg een stevig album hebben afgeleverd. De ronduit vierkant slechte single Over ’t Water is hen bij deze dan ook vergeven.

3 dingen die ik heb meegemaakt, gehoord,… en die me altijd zullen bijblijven

Weer gigantisch moeilijk, want het ene zet het andere al gauw in de schaduw.

  • Een eigen stek gekocht. Dat doet wat met zijn mens en -meer nog- zijn bankrekening.
  • Een nummer mogen leveren voor een sampler van een plaatselijk label. Op zich niet zo speciaal, cause there’s a million better bands with a million better songs, maar als bescheiden muzikant toch een mijlpaal in mijn Calimero van een carrière.
  • Eindelijk eens impulsief en all by myself het vliegtuig naar Finland genomen, enkel en alleen om te ondervinden dat Finnen inderdaad veel kunnen drinken, hun sauna’s heet nemen en erna graag in ijskoude meren mogen gaan zwemmen.

Er zijn uiteraard wel andere en belangrijkere dingen gebeurd die me écht altijd zullen bijblijven, maar die zijn persoonlijk. Een blog is voor mij niets meer of minder dan een extra bordeel voor de aandachtshoer in mij.

(Vreselijke) blunders die ik sinds dit jaar op mijn naam heb staan?

Zo zijn er ongetwijfeld geweest, maar die zitten allemaal in het grote zwarte gat in mijn hoofd. Eéntje weet ik nog wel, maar dat was een blunder op werkvlak die ik zonder al te veel erg heb kunnen oplossen en dus liever onder het tapijt hou. Als ik toch nog een blunder kan bedenken, post ik hem zeker. Beloofd.

3 dingen die me héél stiekem ongelofelijk trots maakten?

  • Mezelf, voor de manier waarop ik tegenwoordig door het leven stap. Een evolutie die blijkbaar ook door andere mensen werd opgemerkt en geapprecieerd.
  • De vooruitgang van mijn band en de vijf mensen die zich oprecht hebben geuit als fan.
  • Andere mensen en zaken die ik -al is het voor hen- hier niet ga vertellen.

3 mensen die ik hiermee graag wil lastigvallen?

Ik ben niet echt een circle jerker, dus ik ken zo goed als niemand in de blogwereld persoonlijk. Uit het handvol bloggers die ik lees er drie kiezen zal daardoor gelukkig geen gebroken vriendschappen opleveren en dus hoef ik er ook geen uitleg bij te geven.

Waddayasay, Menck, Smarah en Lou?


7 Responses to “Stok”


  1. 1 smara ratih
    donderdag 3 januari 2008 om 19:19

    Ik kreeg een stokje toeggegooid, en aangezien het blok is en elke afleiding welkom is, word het ook meteen beantwoord…

  2. 2 Menck
    zondag 6 januari 2008 om 16:47

    Ik heb je stok opgevangen. Zeer binnenkort ga ik ermee aan de slag.

  3. zondag 6 januari 2008 om 22:06

    Mijn dank aan beiden, het zou anders nogal gênant zijn…


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

