18
Dec
07

Kapper

Als financieel bewuste jongeling kijk ik goed uit waar ik mijn geld aan geef. Niet dat ik mij niet kan verliezen in een shopping frenzy of nooit exorbitante bedragen neertel voor nóg een gitaar, wel integendeel. Geld uitgeven kan soms minstens even fijn zijn als het hebben. Zo probeer ik elk jaar bijvoorbeeld minstens drie festivals mee te pikken, een traditie die mijnen bruine telkens maar nipt kan trekken, maar die ik, euh, voor geen geld zou willen opgeven.

Aan een kapsel spendeer ik daarentegen niet graag veel poen. Als man hoeft dat ook niet, een bezoek aan de barbier maakt ons meestal maximum maar een tiental euro lichter. Mijn haar was ik immers op voorhand thuis wel en nee dank u, er moet geen gel in. Een kappersbezoek duurt dan ook hoop en al een goed kwartier. Meer moet dat niet zijn.

Tot ik, als gevolg van mijn drukke maar glamoureuze bestaan, op een dag recht van het werk naar de haarstielman moest. Door de gel was mijn kapsel was even onvermurwbaar als Joëlle Milquet op het hoogtepunt van haar maandstonden en dus moest ik eerst langs de wastafel passeren. Het werd een openbaring waar Johannes nog een puntje aan kan zuigen.

Het warme water dat als een paar zachte vrouwenhanden over je hoofdhuid glijdt en daarna twee zachte vrouwenhanden die als een golf warm water je haren beroeren… Meer moet dat niet zijn na een vermoeiende werkdag. Toen bleek dat er ook nog een haast orgastische hoofdmassage bij de prijs was inbegrepen, liet ik mijn vooroordelen over studentes Haartooi varen als waren het Keltische overledenen.

Als ik voortaan een kapperszaak binnenstap, zal het uiteindelijke resultaat mij aan m’n reet roesten.


0 Responses to “Kapper”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

