13
Nov
07

De Stap

Zoals de meeste mensen die ‘dringend eens iets aan hun conditie moeten doen’, stel ik de Stap ook steeds maar uit. Mijn onstabiele bestaan weerhoudt me ervan om opnieuw in clubverband aan sport te doen, omdat de trainingsuren niet flexibel genoeg zijn. Daarnaast moet ik letterlijk en figuurlijk kotsen van doelloos lopen, en dus is fitness het logische last resort.

Dat heeft dan weer als nadeel dat je zelf uit je luie zetel moet komen om je vrijwillig af te beulen in een fitnesscentrum, tussen een bende opgepompte johnny’s en graatmagere discotheeksletten of -erger nog- meisjes-van-zestig. Je hebt dus een partner in crime nodig, zodat je elkaar kan motiveren om de trip toch een paar keer per week te maken. Mijn vooropgestelde fitnessvrienden bleken echter nog minder ruggengraat te hebben dan ikzelf en dus heb ik een alternatief uitgedokterd.
Een fitnessabonnement kost al gauw 400 à 500 euro per jaar, verzekering niet meegerekend. Voor dat geld kan je gebruikmaken van een fijne accomodatie, die je evenwel moet delen met eender wie die dezelfde som heeft opgehoest. Met een beetje pech staan er op jouw trainingsdagen dus wachtrijen met pretparkallures aan de toestellen. Bovendien zou je voor dat geld heel wat sigaretten kunnen kopen, maar aangezien ik niet rook is dat niet echt een argument.

Uit nieuwsgierigheid even gesurfd naar de website van een niet nader te noemen sportwinkel en wat blijkt? Een eenvoudige hometrainer kost pakweg 150 euro en een halterkit die voor de gemiddelde conditieloze sportfanaat moet volstaan gaat over de toonbank voor 35 euro. Wil je er nog een bankje bij om oefeningen op te doen, kost je dat nog eens een honderdtal euro. Gooi er nog een matje en zo’n old school zweetband voor rond je hoofd bij en je zit aan 300 euro. Een pak minder dan het abonnementsgeld in het fitnesscentrum en bovendien een eenmalige kost.

Als er op de hometrainer (het enige onderdeel dat stuk kan gaan) een garantie zit van 3 jaar, heb je dus voor 100 euro per jaar je eigen fitnesscentrum, dat 24/7 open is en dat je met niemand moet delen! In plaats van uit verveling een pak chips open te trekken terwijl je voor tv zit, kan je evengoed kijken vanop de fiets. Tuurlijk kan je ook écht met je tweewieler de baan op, maar ik pas liever voor winterse ritjes op de restanten van wat ooit mijn studentenfiets was…

Zodra mijn schuld bij de plaatselijke famiglia is afgelost, begin ik eraan. De aankomende kerstkilo’s maken nú al geen kans meer!


4 Responses to “De Stap”


  1. 1 Lou
    dinsdag 13 november 2007 om 18:28

    Mijn halterkens liggen alweer enkele jaren aan de kant, edoch: veel succes en een ijzeren discipline gewenst! En geduld ook wel🙂

  2. dinsdag 13 november 2007 om 23:29

    Ik begin binnenkort met het Start2Run-programma. Er kleven aan ondergetekende ook net ietsje teveel kilootjes. In dat opzicht durf ik met opgeheven hoofd de laatste zin van je stukje luidop herhalen.😉

  3. woensdag 14 november 2007 om 0:02

    Er zijn ook nog andere alternatieven. Geen enkel fitnesscentrum is hetzelfde. Er bestaan er ook waar je in groep de oefeningen doet, zonder dat je daarvoor een motivatiepartner nodig hebt. Mijn dochter heeft zo eentje gevonden, allemaal jonge mensen onder elkaar.
    Keep on searching!

  4. woensdag 14 november 2007 om 0:36

    @ Lou: waarvoor dank🙂 Ik moet mezelf enkel kunnen motiveren om zo’n hometrainer te gaan halen en de rest komt wel vanzelf. Hoop ik.

    @ Menck: Ik heb er ook nog even over getwijfeld, maar zoals gezegd haat ik lopen als een blogger uit 2006 de Site Van Het Jaar-verkiezing. Met de juiste muziek kan het nog nét, maar mijn oorschelpen zijn helaas van een model dat lopen met oordopjes niet ondersteunt. Succes alvast!

    @ Artemis: inderdaad, maar ik heb enkel motivatie nodig om mij naar het fitnesscentrum te bewegen. Eens ik daar ben, loopt alles al dan niet letterlijk op rolletjes. Als ik thuis een hometrainer heb staan, valt dat probleem al weg.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

november 2007
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

