04
Okt
07

Warme choco

Soms hou ik van druilerig winterweer, met mist als erwtensoep. Zo’n koude, grijze ochtendnevel die de hele dag blijft hangen, waardoor je alle gevoel van tijd kwijtraakt. Alsof iemand de pauzeknop heeft ingedrukt zodat je even op adem kan komen.

Soms heb ik dat nodig. Soms blijf ik liever gewoon binnen, in de knusse warmte van mijn hol. Met een warme chocomelk, een fleece-dekentje en een cd, in combinatie met bijvoorbeeld een goed boek of een leeg tekenblad. Of met een masseuse, een rijpe fles whisky en een berg cocaïne. Maar ik dwaal af.

Rustig binnenblijven en ontspannen lukt me namelijk niet altijd even goed als het mooi weer is. Ik heb dan al gauw het gevoel dat ik een dag weggegooid heb. Net buiten mijn deur bevindt zich immers een hele wereld om te ontdekken en als de zon schijnt heb je geen excuus om dat niet te doen.

Soms heb ik dus de hulp van moeder natuur nodig om het bewuste gebrek aan sociale interactie voor mezelf te verantwoorden. Ik hoop dat het dit weekend hard gaat regenen.


1 Response to “Warme choco”


  1. donderdag 4 oktober 2007 om 21:40

    schoon gezegd. en o zo herkenbaar.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

oktober 2007
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

