28
Sep
07

Discussieboksen

Ik heb net een nieuwe sport bedacht en als je de titel van dit stukje hebt gelezen (nu dan?) weet je meteen al ongeveer hoe het in elkaar zit. Erg origineel is het niet, want er bestaat bijvoorbeeld ook al schaakboksen, waarbij de twee deelnemers eerst een rondje schaken, dan een rondje boksen, dan weer schaken enzoverder. Bij discussieboksen zou ik de discussie en het boksen echter gelijktijdig laten gebeuren, in de ring.

Het idee van de sport kwam in me op, tijdens een discussie op een internetforum. Daarin had ik een ‘tegenstander’ die zichzelf helemaal het heertje voelde, ondanks het feit dat hij enkel met loze en onlogische argumenten voor de dag kwam. Bovendien voelde hij zich niet te beroerd om de deelnemers persoonlijk aan te vallen, telkens ze een punt hadden waarop hij niet meteen wist wat zeggen.

Op zich niet zo erg, maar zo’n onbenullen die zelf -als enige- overtuigd zijn van hun gelijk en meerwaarde, zijn de koppigste. Ik ben ook enorm koppig, en dus gaat de discussie waarschijnlijk nooit eindigen. En dat kan best frustrerend zijn.

Tot een jaar of twee geleden deed ik aan thaïboksen. Dat is eigenlijk een soort kickboksen waarbij je ook de ellebogen en knieën mag gebruiken. Erg fijne sport, zeer goed om je frustraties af te reageren. Tijdens de discussie had ik meermaals nood aan zo’n uitputtende training en ineens kreeg ik een visioen: ik zag mezelf in de ring, discussiërend met mijn ‘tegenstander’ en telkens hij mij te hard frustreerde met onzinnige argumenten, vloog ik erop.

Volgens mij geeft zo’n manier van discussiëren veel meer voldoening dan de traditionele manier. Hoe hard iemand ook naast de kwestie praat en blijft praten, fysieke uitputting zal sowieso een einde maken aan het gelul. Bring it on!


2 Responses to “Discussieboksen”


  1. 1 retared
    vrijdag 28 september 2007 om 18:12

    arguing on the internet is like joining the special olympics. Even if you do win, you’ll still retared.

  2. vrijdag 28 september 2007 om 19:37

    Maar met discussieboksen kan je de ander tenminste nog eens flink op zijn bakkes toeken.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

september 2007
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

