14
Sep
07

Journalistiek

Normaal gezien lever ik geen commentaar op de Celebs-rubriek van het Laatste Nieuws, om redenen die voor zichzelf spreken. Maar dit keer neemt de frustratie weer de bovenhand. Het volstrekt overbodige artikel gaat over de tastbare brok lucht die Jessica Simpson heet. Het geblondte wordt door de “journalist” omschreven als de actrice die naast Paris Hilton speelt in ‘The Simple Life’, wat twee keer fout is. Ten eerste is het een realitysoap en wordt er dus niet gespeeld in die zin van het woord en ten tweede is het niet Jessica Simpson die la Hilton flankeert, maar Nicole Richie. Trust me, I know.

Maar terug naar het artikel. Jessica Simpson wil een kind van haar kapper, maar dat is niet zo eenvoudig. De schrijvende schurk verwoordt het als volgt:

Een natuurlijke conceptie zit er niet in, want Ken beantwoordt aan het cliché van de kapper en is zo homoseksueel als Robertooo uit ‘Samson en Gert’.

Nooit geweten dat homo’s geen vrouwen kunnen bevruchten, maar soit. Het kan ook aan het ‘schrijftalent’ van de auteur liggen. Wat mij meer irriteert is de Robertooo. Ten eerste zie ik geen enkele reden voor de extra o’tjes (toch niet in een geschreven artikel van een krant wiens lezers je moeilijk van enig inlevingsvermogen kan beschuldigen) en ten tweede heet Meneer Spaghetti niet Roberto maar Alberto.

Vervolgens komen we nog wat te weten over het privéleven van het journaille:

De single actrice, (…), wil het hele proces van de bevruchting dan ook niet op de natuurlijke manier en ons inziens meest plezante manier laten voltrekken, nee, ze opteert voor kunstmatige inseminatie.

In tegenstelling tot mezelf heeft de auteur blijkbaar ervaring met verschillende manieren van bevruchting, iets waarvan ik me kan voorstellen dat dat in zijn geval (ik ben vrij zeker dat het een man-achtige betreft) niet altijd op een geheel aangename manier verloopt. Het lijkt me voor mannen ook vrij logisch dat seks de meest plezante manier is om iemand te bevruchten, het is namelijk de enige manier waarop wij mogen meedoen. Zo is het ook leuker om mee te doen met een spelletje stront eten dan domweg geweigerd te worden.

Nog even een taalkundige opmerking:

Jess kwam met de idee van kunstmatige inseminatie.

Dat is fout. De idee is een zienswijze, een opvatting. Voor een inval als “hee, als ik mij nu eens laat volsteken door een machine” gebruik je het idee. Trouwens, nu we toch aan het bijleren zijn:

Ken is net zo gehaaid op een kind als zij, (…).

Gehaaid zijn op? What the shitfuck? Elke keer als ik op zo’n artikels stuit, vraag ik me af waarom er nog zoveel werklozen zijn. Je moet duidelijk volstrekt niéts kunnen om aan de slag te gaan als internetcelebjourno en het betaalt ongetwijfeld een pak beter dan de dop. Je mag bovendien gewoon naar foto’s van lekkere wijven blijven kijken, dus veel zou er niet veranderen.

En laat me nu gerust, want ik moet gaan freelancen.


2 Responses to “Journalistiek”


  1. vrijdag 21 september 2007 om 0:44

    En dat vind ik dan weer fijn. Wat een mooie wereld toch🙂


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Johnny Carson
    "Mail your packages early so the post office can lose them in time for Christmas."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

september 2007
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

