10
Aug
07

Bioscoop

De verwachtingen waren hooggespannen, maar realistisch. Ik wist op voorhand dat ze wat langer zou zijn dan wat ik tot nu toe gewoon was, maar dat was helemaal niet erg. Integendeel, ik vond het zelfs een enorm pluspunt. Na al die jaren was ik wel eens toe aan afwisseling.

De logica van de evolutie werd gerespecteerd: zoals de tweede altijd mooier zal (of moet) zijn dan de eerste, zag zij er heel wat beter uit dan al wat ik in het verleden had gezien. Het was een soort schoonheid dat ik wel eens elders had gezien, maar daar kon ik onmogelijk om malen.

Het waren vooral details die haar onderscheidden van haar voorgangers, net zoals het enkel de kleine dingen zijn die mij onderscheiden van de vorige en de volgende. Ze had alles in zich waar ik op voorhand had gedroomd, zij het niet altijd in dezelfde verhoudingen als ik had gehoopt. Maar ach, nobody is perfect.

Je merkte dat ze het resultaat was van jaren en jaren arbeid en daar kon ik alleen maar respect en ontzag voor opbrengen. Maar ik denk niet dat ik haar de eerstvolgende jaren nog eens zal terugzien.

Om een lang en dubbelzinnig verhaal kort te maken: de Simpsons-film viel me wat tegen. Sommige mensen zeggen dat de film gewoon een lange aflevering is, maar in mijn ogen is het eerder een langgerokken aflevering. Man zkt Vrouw is beter.

En ja, ik weet dat ‘de film’ mannelijk is, maar dan zou het niet meer leuk zijn.


2 Responses to “Bioscoop”


  1. 1 eve
    maandag 13 augustus 2007 om 17:37

    en de Simpsons ook. Mannelijk, qua doelgroep dan. Ik zeg
    dat niet maar de onderzoekjes wel. Ik kijk af en toe graag eens maar zo van die gasten die alle quotes van buiten kennen..redelijk sterk wel, maar onbegrijpelijk!

  2. 2 Saskaya
    zondag 19 augustus 2007 om 16:46

    O-oh… Vrouw zijnde én een hoop Simpsons-quotes van buiten kennende, voel ik me weer lichtelijk ongemakkelijk worden na het lezen van bovenstaande reactie.

    @Dick: ik vrees dat we allebei gewoon te hoge verwachtingen hadden van de film. Ik was ook echt teleurgesteld, maar goed, verwachten dat ik van begin tot eind dubbel lig, zoals bij sommige afleveringen, was misschien nét te veel gevraagd.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Johnny Carson
    "Mail your packages early so the post office can lose them in time for Christmas."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

augustus 2007
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

