07
aug
07

Om zeep

De wereld is om zeep. Vandaag stond in de krant dat de Raad van Europa de opvoedkundige ‘klets op de poep’ wil verbieden. Ik heb het voor de zekerheid even nagekeken, maar 1 april is al lang voorbij, dus het moet wel echt zijn.

Ik val misschien in herhaling, maar: what the SHITFUCK??? Waar gaan we naartoe als we onze kinderen zelfs niet meer op hun blote donder mogen geven omdat ze iets uitspoken dat niet door de beugel kan? Ik kan echt doodvallen van de knuffelcultuur die tegenwoordig meer en meer zijn ingang lijkt te vinden in onze maatschappij.

In Nederland werden jonge allochtone delinquenten bijvoorbeeld op reis gestuurd naar Marokko, om vlinders te spotten op kosten van de maatschappij die ze zo lang het leven zuur hebben gemaakt. Dàt zal ze leren! In mijn tijd zouden ze gewoon een maand stront hebben kunnen rapen in het park.

Omdat ik maar één mensenleven tegelijk leid kan ik er niet met zekerheid over oordelen, maar ik heb de indruk dat de ‘jeugd van tegenwoordig’ al een pak minder waard is die waar mijn ouders het over hebben.Hoewel ik zelf nog een jonge geest en dito lichaam heb, merk ik dat de jongeren van tegenwoordig zo goed als geen respect meer hebben voor een ander.

Misschien dachten de oudere generaties zo ook over ons of worden de incidenten gewoon meer gemediatiseerd, maar ik kan me niet ontdoen van het idee dat ouders er steeds meer van uitgaan dat de school hun kinderen wel zal opvoeden.

Dat grut komt dan zonder normbesef in de maatschappij terecht en ontaardt in waarde(n)loze stukken crapuul, die ervoor zorgen dat we vaker over onze schouder kijken dan iemand met een panische angst voor roos.

Collega A. zei me: “straks kan je nog geeneens vies zien naar iemand zonder op uw doos te krijgen.” Tot mijn grote spijt kon ik hem meteen een krantenartikel van eind vorige week op zijn bord gooien. Maar who’s to blame, als Europa zich zelfs met een oeroude, efficiënte traditie als billenkoek gaat mengen?

En als u me nu effe wil excuseren: ik moet de muren in mijn huis gaan rondplamuren, zodat ik alvast klaar ben voor het verbod om je kind in de hoek te zetten.


2 Reacties to “Om zeep”


  1. woensdag 8 augustus 2007 om 10:13

    ik vraag mij af of ze echt zo gek zouden zijn om dat er te laten doorkomen…

  2. 2 smara ratih
    woensdag 8 augustus 2007 om 12:56

    Ik mag dan nog piepjong zijn, zelf ik kan zien dat dees verkeerd ga lopen. Verbod op billenkoek? komaan he mannen, dat is echt al het ouderlijk gezag gaan ondermijnen.

    En ik ga ook crapul worden, effe naar maroco om vlindertjes te gaan spotten? heerlijke vakantie lijkt mij wel wat. Wat moet ik ervoor mispeuteren, en waar? (meteen een budget op vakantie trekken uitgespaard)


Plaats een reactie


die week in winamp

pagina’s

kalender

augustus 2007
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031