03
Aug
07

Naakt

Ik heb een duimring. Hoewel het een beetje aanvoelt als bekennen dat je weleens damesondergoed draagt, dode honden best opwindend vindt of niet begrijpt wat er mis was met de mode in de jaren 80, is daar volstrekt niets mis mee.

Integendeel, in de zomer is het bijvoorbeeld een geweldige graadmeter bij een rondje “kijk eens hoe bruin ik ben!”: als er zich een witte, duidelijk afgelijnde strook rond mijn duim aftekent na een namiddagje zonnebaden, is het de moeite waard geweest.

Daarnaast is het ook goed voor de lichaamsbeweging, op de manier waarop één druif goed is voor een liter druivensap. Je zit namelijk de hele dag onbewust met dat ding (de ring, niet de druif) te prullen, te draaien, te tikken en nog een hele hoop andere vingergymnastiek uit te voeren.

Sinds vandaag weet ik ook preciés wanneer je begint met dat onbewust geringeloor: ’s morgen in de wagen, op weg naar je werk, als je net te ver bent om nog terug te draaien.

En dus schrik ik regelmatig op van achter mijn bureau, als ik nietsvermoedend en onbewust naar de leegte rond mijn duim graai. Dan kijk ik even schichtig rond me heen of mijn naaktheid iemand is opgevallen en ga ik even later met een licht verhoogde hartslag en enkele glimmende zweetparels op het voorhoofd terug aan het werk.

Ik zal blij zijn als ik terug thuis ben.


0 Responses to “Naakt”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

augustus 2007
M D W D V Z Z
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

