10
Jul
07

Blijf maar baren

Op het gevaar af voor een hartenloze nazi versleten te worden, wil ik toch even afgeven op deze mensen. Laurence (27) en Angelique (24) verwachten twee identieke tweelingen, wat heel bijzonder is en ergens ook wel sprookjesachtig mooi. Zeker als je weet dat het een meisjestweeling en een jongenstweeling zal zijn.

Het koppel heeft al twee dochters, eentje van 5 en eentje van 3, en was volgens Laurence (dat is de man) al zeven maanden aan het proberen om opnieuw zwanger te geraken. Ze willen zo graag een groot gezin, maar door vruchtbaarheidsproblemen loopt dat niet van een leien dakje. Dankzij een behandeling komt hun wens nu uit: als alles goed gaat, hebben ze binnen enkele maanden meteen zes koters!

Maar dan komt het:

‘Dit wordt hier straks een minicrèche’, zegt de toekomstige vader. ‘We hebben geen auto, ik ben werkloos, Angelique is huisvrouw. De huur die we nu betalen voor een woning met drie slaapkamers is torenhoog. Het eerste jaar na de geboorte kunnen we daar misschien wel blijven wonen, maar zodra de oudste kinderen een groot bed hebben, zal dat beslist niet meer lukken.

We hebben bijgevolg bij de sociale huisvestingsmaatschappij aangedrongen op een grotere woning. Het is afwachten of dat snel zal lukken. Ik ben niet van plan om te gaan schooien bij allerlei bedrijven, maar het zou aardig meegenomen zijn mocht zich spontaan een milde schenker aanbieden.’

Dus ondanks het feit dat hij werkloos is, zij huisvrouw én ze de huur van hun huis nu al amper kunnen betalen, zijn ze toch al zeven maanden aan het proberen om een derde kleine te kweken! Doen ze het uit liefde of voor het kindergeld? Ik weet het niet, maar ik begrijp niet dat ze na vijf jaar en twee dochters nog altijd niet doorhebben wat voor een kostenpost een kind kan zijn. En integenstelling tot een home cinema kan je het niet op krediet kopen.

Het is wel erg nobel van de vader om niet “te gaan schooien bij allerlei bedrijven”, en enkel impliciet lonkt naar een “milde schenker”. Ik vraag mij af of hij al van het concept werk zoeken gehoord heeft…

Vergeef me het gebrek aan romantiek, maar ik vind dit een schoolvoorbeeld van sociaal egoïsme. Om me niet te verliezen in een eindeloos gezwam van argumenten en gekanker, verwijs ik graag naar het nummer Blijf Maar Baren van Osdorp Posse. De tekst kan je hier lezen, Def P says it all.

Ik krijg er alleszins vierkant de wubbes van.

*update 23/07*
De kindjes zijn na 23 weken geboren en helaas alle vier overleden. Uit respect voor de ouders geef ik geen commentaar bij de volgende passage uit de krant: “De namen die ze voor de jongens hadden gekozen waren Amaru en Keanu, voor de meisjes Aaliyah en Kaylee.”


2 Responses to “Blijf maar baren”


  1. dinsdag 10 juli 2007 om 13:37

    Aaaah, marginaliteit van eigen bodem, you gotta love it… Moesten het negers geweest zijn, waren er al lang stemmen opgegaan om ze “me ne C130 terug naar de brousse te sturen”😉

  2. 2 smara ratih
    donderdag 19 juli 2007 om 19:28

    wel ik ga ni herhaling vallen, maar hierboven heeft andhi wel gelijk…. marginaliteit van eigen bodem, you gotta love it…


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

