09
Jul
07

(A-)sociaal

Aangezien ik nog niet zo lang vertrouwd ben met de blogwereld -excuseer, blogosfeer– zijn er nog steeds een paar regels die ik niet volledig onder de knie heb. Zo voel ik niet de behoefte om bij het ontstaan van elke nieuwe zogenaamd ‘sociale’ site een account aan te maken, als was het een baby. Ik heb bijvoorbeeld nooit de lol ingezien van Twitter, een site waar je snel kan neertypen wat je op dit moment aan het doen bent. Aangezien mijn Twitter honderd keer de regel “ik ben iets aan het typen op mijn Twitter” zou bevatten, heb ik het de wereld wijselijk bespaard.

Nu is er blijkbaar weer iets nieuws, met name het zeer lelijk genaamde Pownce. Wat er precies zo nieuw, leuk, anders of revolutionair aan is, begrijp ik niet goed. Al kan het natuurlijk ook aan mij liggen. Hieronder heb ik een paar willekeurige quotes geplaatst. Wie er foutloos en zonder spieken kan uithalen welke quotes van Pownce komen, welke van WordPress en welke van Windows Live Messenger, verdient een pint.

(…) is a way to send messages, files, links, and events to your friends. You’ll create a network of the people you know and then you can share stuff with all of them, just a few of them, or even just one other person really fast.

You might send (…) out to a dozen of your friends letting them know you’re hosting a party this Friday. They could easily get the (…) details you entered, respond with questions or comments and then quickly rsvp.

You can get (…) started in less time than it takes you to read this sentence. All you need is an email address and a name. (…) as much as you want for free, (…) public to the world or private for just your friends, and our paid upgrades are completely optional.

Say you had a great photo you wanted to share with all of your friends. Just add the file and all of your friends will get it right away. They’ll be able to reply and tell you if it’s cool. You could even post songs you recorded in your home studio to share with your friends.

Only the people you choose get to see what you sent. Kind of like CC’ing an email, only recipients can see and respond to what you send. You can make public notes too that (you guessed it) the public at large can read and respond to.

All the basic features are totally free. We run some small advertisements in your list of notes but you can send and receive pretty much anything.

Our built-in rich text editor makes it easy to create great looking posts. You can upload your own photos or easily include images from other services like Flickr or Photobucket. You can even embed videos from places like YouTube or Google.

Om met een beroemde wijsgeer te spreken: don’t believe the hype! Ach, misschien ben ik gewoon niet 2.0 genoeg.

Pownce kwam onder mijn ogen dankzij Pietel, Andhi, Michel en Eskimokaka.


3 Responses to “(A-)sociaal”


  1. maandag 9 juli 2007 om 22:23

    ’t Lijkt allemaal ongelofelijk neig op mekaar als je die quotes zo onder mekaar ziet staan. Erg erg, ’t is waar.

  2. dinsdag 10 juli 2007 om 9:49

    Goh, ik vind het ergens maar logisch dat je — als je geïnteresseerd bent in nieuwe webontwikkelingen — je ook eens effe kijkt wat er dan precies zo speciaal aan is. En dan moet je een account aanmaken. Vind ik niks mis mee… Uiteindelijk blijven toch alleen de goeie over, zoals Last.fm bijvoorbeeld.

  3. dinsdag 10 juli 2007 om 10:16

    @ Andhi: daar heb je volledig gelijk in, maar ik heb gewoon de indruk dat alles meteen gehypet wordt. Ik ben ook best nieuwsgierig, maar voor ik weer een nieuwe account op de hoop gooi, moet er toch op zijn minst een unieke feature aan vasthangen.

    Wat Pownce betreft zie ik geen enkele toegevoegde waarde ten opzichte van mijn Messenger- en WordPress-account. De quotes lijken mij een goeie, zij het weinig diepgaande, illustratie daarvan. Last.fm geeft daarentegen wel een meerwaarde, omdat het iets biedt wat ik nog niet had of nergens anders kon krijgen.

    Iets als Twitter vind ik dan weer gewoon lame, maar dat is natuurlijk een kwestie van gustibussen en coloribussen😉


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juli 2007
M D W D V Z Z
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

