05
Jun
07

Eigen stank eerst

Ik vind dat er een soort circulair gebruikssysteem moet komen voor toiletten op het werk, zodat je nooit onverwacht in de kaklucht van je al dan niet bevallige collega’s komt te staan of zitten.

Omdat ik van de constructieve soort ben, heb ik meteen een plannetje uitgedacht. Boven de deur van elke wc moet een groen en een rood lampje komen. Of een lampje dat zowel groen als rood kan worden. Of iets veel creatievers dat op een eenvoudige, doch duidelijke manier aangeeft dat je een bepaald hok al dan niet mag betreden. Maar ik dwaal af.

Er mag telkens maar boven één deur een groen licht branden, namelijk die van het hokje dat het langst geleden is gebruikt. Ga je naar binnen en sluit je de deur, dan wordt het lampje rood en gaat het groene lichtje boven de volgende deur branden. Heb je je boodschap afgeleverd en ga je naar buiten, dan blijft het lampje boven jouw deur rood tot alle andere wc’s gebruikt zijn.

Op die manier ben je altijd zeker dat je in een geurloos gemak terechtkomt en geraak je je werkdag eenvoudig door zonder ook maar één keer te moeten kokhalzen. Tenzij er een diarrepidemie losbarst op het werk, want ik heb me laten vertellen dat de geur van een scheet twee minuten blijft hangen. Als iemand dat kan beamen en onderbouwen, laat het me weten!


2 Responses to “Eigen stank eerst”


  1. 1 Freydis
    zaterdag 9 juni 2007 om 21:23

    Goed idee, ik ben volledig akkoord!
    Wat dacht je van het volgende: een lampje dat traag van rood over oranje en geel naar groen gaat, totdat de geur volledig verdwenen is. Stel nu dat het inderdaad 2 minuten duurt voordat de geur verdwijnt, kun je een timer instellen dat begint af te tellen totdat de geur verdwenen is! Anders dacht ik nog aan een soort ‘geurmeter’ die objectief kan waarnemen wanneer ‘de kust veilig’ is en dan het licht op groen zet.

    Bij ons op de gang is spijtig genoeg maar één toilet, maar het zou wel kunnen helpen in die zin dat ik dan snel kan zien of het een goeie timing is om naar het toilet te gaan, of dat ik beter nog eventjes wacht.

    Groetjes,
    Freydis uit het Huis van Liefde

  2. 2 PJ
    zaterdag 27 oktober 2007 om 2:58

    Inderdaad, een goed systeem. Ik zou zeggen, patenteren en exporteren!


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • P. J. O'Rourke
    "Everybody knows how to raise children, except the people who have them."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

juni 2007
M D W D V Z Z
« Mei   Jul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

