05
Mei
07

computergefoeter

Eind vorige week vroeg het opperhoofd me of ik tijd had voor een tweedaags werkreisje naar Milaan. Natuurlijk antwoordde ik volmondig ja, al was het maar omdat het einde van mijn proefperiode zo dichtbij is dat ik het bijna kan ruiken. Als ze me op de laatste dag dan toch nog zouden buitenflikkeren, had ik tenminste dàt nog gehad. Oké, er zat een dikke deadline aan te komen, maar desnoods zou ik alles in het weekend wel afwerken. Dacht ik.

Als verse aanwinst van het bedrijf kreeg ik een halfjaar geleden een splinternieuwe notebook ter beschikking. Ik was blij als een kind toen ik voor het eerst mijn handen legde op een echt extra legaal (extralegaal?) voordeel. Eén collega bleef tijdens de notebookuitdeelronde met lege handen achter, maar hij is intussen een levend bewijs voor het spreekwoord wie laatst lacht, best lacht. Er gaat immers geen dag voorbij zonder er een al dan niet bestaande vloek aan mijn mond ontspringt omdat mijn schootcomputer weer eens dienst weigert. Zoals nu.

Beeld en geluid hebben nooit echt goed gewerkt, zelfs niet na het installeren van de nodige drivers en wat weet ik nog allemaal. Vandaag ondervind ik dat dat een huizenhoog probleem is als je werkgewijs iets moet doen met Adobe Première Elements en enkele gigabytes aan videomateriaal. De eerste keer dat ik de beeldjes ingeladen kreeg en op de Play-knop duwde, kreeg ik -heel even- een blauw scherm te zien, waarna de computer zichzelf opnieuw opstartte. Dat duurt tegenwoordig al een minuut of vijf, waarna ik een nieuwe poging waagde.

Dit keer kon ik het ingeladen materiaal wel afspelen, maar na elke seconden springt het beeld enkele honderdsten van een seconde terug. En het geluid huppelt vrolijk achterna. Het is een beetje zoals lachen met gehandicapten: lollig voor even, maar na een tijdje wordt het gewoon pijnlijk.

Eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar stiekem HAAT ik computers. En zij mij. Het wordt een lang weekend…


0 Responses to “computergefoeter”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Erma Bombeck
    "Never have more children than you have car windows."

populair

die week in winamp

pagina’s

kalender

mei 2007
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

