15
nov
07

Blok Party

Ik wil niet flauw doen, maar op de online cultuurpagina van De Morgen staat een recensie van het concert van Bloc Party in Antwerpen, met een paar pijnlijke taalfouten in. En niet zomaar perongelukjes, maar zondes tegen de basisregels van de spelling. Ik ga er niet om zeuren, ik zet ze gewoon op een rijtje:

  • “En voor jouw laat ik mijn tieten zien.” (als het een letterlijke quote is, kan tieten op zich wel)
  • homosexueel
  • potentiëel (tot twee maal toe, dus wel degelijk bewust)
  • electriciteit
  • (…) een passage die de veelzijdigheid van Bloc Party in de verf zetten (ongetwijfeld wél een perongelukje)
  • In de bisrondes werd ook nog wat ouder werk opgelicht. (Huh?)

Verder zitten er nog wel een aantal kromme zinnen in, maar die ontdek je zelf wel. Ook inhoudelijk heb ik zo mijn bedenkingen. De redacteur schrijft ” (…) het resultaat klonk zo overweldigend dat Bloc Party zich vandaag aandient als een groep die het potentiëel heeft de Radiohead van haar generatie te worden.”

Wat wil dat zeggen? Dat ze een erg sterke plaat zullen maken, gevolgd door experimentele nonsens die door de fans als ‘geniaal’ en door de rest van de wereld als ‘kak’ bestempeld zullen worden en vervolgens hun nieuwe cd zo goed als gratis zelf aan de downloader gaan brengen, wat meteen ook het enige opmerkelijke is aan de plaat in kwestie?

Ik wens het hen niet toe.

4 Responses to “Blok Party”


  1. 1 Menck
    donderdag 15 november 2007 om 18:47

    Die morgen in De Morgen: taalferloetering…

  2. donderdag 15 november 2007 om 20:17

    Dit soort storende fouten zie ik nog niet opduiken op de één van De Morgen in de column van Bernard Dewulf.

  3. woensdag 21 november 2007 om 21:38

    Zou leuk zijn om te zien hoe het in de krant verschenen is. Dit gaat enkel over het onlinestuk neem ik aan?

    Er werken bij de krant wel enkele fulltime om de taal te zuiveren.


Geef een reactie

RSS Funny Quote of the Day

  • Niels Bohr
    "Prediction is very difficult, especially if it's about the future."

die week in winamp

pagina’s

kalender

november 2007
M D W D V Z Z
« okt   dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

